Jumat, 15 Maret 2013

0 5 Kekuatan wanita yang bisa melemahkan Pria






‘‘’ ‘‘Apakah 5 kekuatan wanita itu...???’’



①. AIR MATANYA.


Semua sedia maklum air mata wanita adalah senjatanya. Sehingga ada satu kisah pada zaman Umar, di mana Umar Khatab RA ketika mana beliau masih kafir dan berteguh pada prinsipnyanya telah dicairkan dengan air mata adiknya sehingga memasuki Islam seterusnya terpilih menjadi salah satu khalifah yang kuat pada zaman itu.

Tangisan adalah muara perasaan. Tanpa sedar air mata itu dengan sendirinya mengalir bila mana ketika sedih, gembira, marah, dan terharu. Kerana semua itu fitrah. dan mana syaitan bekerja pada saat ini, bila seorang wanita meminta sesuatu kepada lelaki sehingga mengalirkan air mata. apa yang seharusnya kaum adam lakukan...??? saya tekankan di sini. tetapkan hati dengan keputusan yang tepat.

②. SENYUMANNYA.

Senyuman adalah simbolik kecantikan. dan senyuman wanita sangat mudah dijadikan syaitan dalam melenturkan hati lelaki. apatah lagi senyuman dari si cantik manis.

Karena itu Allah SWT telah berfirman dalam surah An-Nur (ayat 30-31) : ‘‘Katakanlah kepada lelaki beriman, agar mereka menjaga pandanggannya, dan katakanlah kepada wanita beriman, agar mereka menjaga pandangannya...!!!’’

Solusinya adalah jagalah pandangan wahai akhi wa ukhti.

③. TUTUR KATANYA.

Wanita memiliki suara yang berbeda berbanding lelaki. nada suaranya lembut. Subhanallah. karena itu, syaitan menjadikan ia sebagai senjata. tambah lagi suara yang sengaja dimanja²kan.

Bisa buat cair hati si kaum adam mendengarnya. oleh yang demikian, wahai wanita sedunia. berbicaralah dengan nada yang tegas. karena manja seorang wanita itu selayaknya bagi mereka yang halal saja.

④. LIRIKAN MATANYA.


Setengah berpendapat, kecantikan seseorang terletak pada matanya. jika bulat bundar mata wanita itu, maka cantiklah wanita itu. namun cantik itu subjektif. secara logiknya, bila mana seseorang itu senyum atau ketawa dengan automatiknya mata juga tersenyum dan kelihatan seperti bersinar.

‘‘Tidak percaya...???’’
‘‘Nanti anda perhatikan sendiri...!!!’’

Bersinarnya mata wanita itu ketika gembira sangat meruntum jiwa kaum adam. karena itu syaitan menjadikan mata wanita itu senjata melemahkan lelaki. dan lebih membuat lelaki berasa ‘‘aughmmm...!!!’’ dengan kita bila mana wanita itu mendelikan matanya. lelaki merasakan sangat seksi.

⑤. KEYAKINANNYA.

Sebagian lelaki tidak memandang pada kecantikan wanita semata. tapi, dengan keyakinan dan kecerdasan wanita itu serta merta buat buat lelaki itu cair.

Wanita yang kelihatan yakin bila berbicara, sentiasa happy go lucky, ciri² ini sangat meluluhkan hati lelaki walaupun rupa parasya dalam level ‘‘Lumayan...!!!’’

Bagaimana jalan penyelesainya...???

kedua²nya, sama ada lelaki maupun perempuan. yang paling penting, bersihkan diri dan sucikan hati. banyakkan istighfar.

Terutamanya bila hati dan fikiran terlintas untuk buat perkara yang tidak baik. selalu ingat Allah SWT. sebab Allah SWT tidak pernah lupa kita. semoga dengan itu kita terhindar dari bisikan dan godaan syaitan laknatullah.

0 komentar:

Poskan Komentar

 

ekoqren Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates